Na centralnoj svečanosti manifestacije “513. dani Ajvatovice” na platou Ajvatovice jučer je kao izaslanik reisul-uleme Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini hafiz dr. Mevludin-ef. Dizdarević, u svom obraćanju poručio da “Bošnjaci nikome neće tražiti pravo da žive na ovoj zemlji”. Poručio je da je nemoralno diskriminisati hiljade Bošnjaka, dok se na drugim stranama oštro bore za ljudska prava.
– Zato se redamo u safove ove planine moleći Allaha za milost i snagu – kazao je muftija Dizdarević.
Sadržaj njegovog obraćanja prenosimo u cijelosti.
U ime Allaha sveopćeg Dobročinitelja, Milostivog.
„Pa zašto oni ne pogledaju kamile kako su stvorene. I nebo kako je uzdignuto. I planine kako su postavljene. I zemlju kako je prostrta? Ti poučavaj, tvoje je da poučavaš. Ti vlasti nad njima nemaš. A onoga ko glavu okreće i neće da vjeruje. Njega će Allah najvećom mukom mučiti. Nama će se oni doista vratiti. I pred nama će doista račun polagati” (Gašija, 17-26).
Poštovani muftija Adiloviću, cijenjena ulemo, uvaženi dostojanstvenici, draga braćo i poštovane sestre. Držim posebnom čašću biti sa vama na ovom veličanstvenom skupu u ovim mubarek danima zul-hidžeta u ime našeg vrhovnog poglavara reisul-uleme dr. Husein-ef. Kavazovića.
Koristim priliku da vam prenesem njegove tople selame i iskrene dove za vaš uspjeh u Životu Ovom i spas vas i vaših porodica u Životu koji slijedi.
Poštovana braćo i sestre.
U ajetima iz sure Gašije koje smo pomenuli Allah upućuje čovjeka da se obazre oko sebe i da pogleda u čudesni svijet koji nas okružuje. Da pogledamo životinje koje jašemo, zvjezdano nebo koje nas nadvisuje i zemlju po kojoj hodimo jer u svim tim zemaljskim čudima zrcali se odraz Onoga ko ih je stvorio. Sve to su ajeti od Gospodara u kojima vjernici traže snagu i uputu. Jedan od tih Allahovih ajeta koji se pominju jesu i nepomične planine koje je iznad nas stvorio. Planine su u islamskoj historiji igrale iznimno dragocjenu ulogu kao svojevrsni duhovni orijentiri. Poznato je da su se naši praroditelji Adem i Hava nakon izgona iz Dženneta susreli upravo na Arefatu, na brdu Allahove milosti i odatle započeli ovodunjalučku odiseju čovjeka. Nuh a.s. sa svojom lađom također pristaje na planinu Džudij ili Ararat po nekim tvrdnjama i tu spas i sigurnost nalazi. Musa a.s. kada prima objavu on ide na brdo Sinaj trideset noći i to je upotpunio sa još deset, dakle četrdeset kao i naš Ajvaz dedo. Historija islama nas poučava da je Muhamed a.s. boravio noćima na Brdu Nur u pećini Hira i da je baš tu primio prvu objavu. Planine od početka Čovječanstva imaju mitsku snagu i kultnu ulogu. One su simbol ponosa i gordosti, simbol snage i veličine. Allah dž.š. kroz usta mudrog Lukmana govori ljudima da budu ponizni i da po zemlji ne idu nadmeno jer „brda nikada neće moći nadvisiti”.
Vidimo da brda simboliziraju ponos i snagu, a u Bosni i Hercegovini brda simboliziraju i sigurnost. Dušmani ove zemlie kojih je uvijek bilo lahko su osvajali ravničarske dijelove i gazili ih kopitama svojih konja i ratnim mašinama.
Ali kada bi došli do bosanskih planina tada bi stvari išle daleko teže. Zato su jezgro Bosne njene planine i tu se čuva njen iskonski duh. To je i jedan od razloga što je Drugi svjetski rat u cijelosti vođen u bosanskim brdima koja su pružala skloništa partizanima. Znali su dušmani ove zemlje našu povezanost sa planinama pa su u minuloj agresiji prvo zauzimali brda misleći da će tako pobijediti i Bošnjake. Prevarili su se. Bošnjaci su opet osvojili Vlašić, sačuvali Treskavicu, popeli se na brda i oslobodili mnoge kote sa kojih su godinama ubijani naši gradovi i sela. Zato Bošnjaci vole svoje planine jer planine vole njih.
Zato se Bošnjaci stoljećima sabiraju na svojim planinama da skupe snagu i pogledaju jedni druge u oči. Znaju oni da je dobro imati hiljadu prijatelja ali je najvažnije držati brata za brata. Vjerovati u Allaha, a “uzdati se u se i u svoje kljuse”, što veli naš narod. Zato se redamo u safove na ovoj planini u najdraže redove Allahove i zazivamo Allahovo ime, nadamo se Njegovoj pomoći i iščekujemo Njegovu milost.
Kao što se mi danas redamo u safove Allahove milosti, tako su se neki drugi jučer redali u tzv. parade ponosa kako bi se borili za svoja prava, a ustvari nametali svoju ideologiju i vrijednosti. Da budemo jasni, muslimanima ne smeta borba bilo koga za svoia ili tuđa prava. Ako postoji sistemska nepravda prema pripadnicima tzv. LGBT populacije, ako se vrši diskriminacija prema bio kome, treba da se ispravi jer i muslimani na Zapadu danas konzumiraju određena prava na temelju iste liberalne ideologije na osnovu koje traži prava i ova populacija. Ono što nama smeta ieste kada su nečija prava važnija od prava drugih, kada su jedni jednakiji od drugih. U staroj Grčkoj kolijevki Evrope vladalo je pravilo “jednaka prava za jednake, nejednaka prava za nejednake”, što najbolje vidimo na našem primjeru. Mi moramo znati i jasno kazati da su mnoga prava muslimana sistemski ugrožena i zakonski uskraćena, i to se smatra prirodnim i prihvatljivim. Znate li da su mnoge muslimanke sa mahramom u Bosni i Hercegovini uskraćene da pristupaju nekim radnim mjestima samo zato što nose mahramu? Znate li da su svim muslimanima u Bosni uskraćena prava jer jedino sa Islamskom zajednicom država ne želi da potpiše ugovor. Ugrožena su naša nacionalna i kulturna prava kao što je pravo na jezik i kulturu. Na koncu Bošnjaci su kao nacionalna i politička činjenica politički obespravljeni odlukama međunarodnih faktora koja su nedavno donesene. U agresiji je naš broj smanjivan na prihvatljivu mjeru genocidom i udruženim zločinačkim poduhvatima. U miru je to isto rađeno za zelenim stolom odlukama nekih moćnika sa Zapada. I sada neki od tih moćnika paradiraju za ljudska prava malobrojne grupice ljudi dok istovremeno aktivno učestvuju u uskraćivanju prava milionima Bošnjaka pa u određenoj mjeri i drugih etničkih zajednica. To nije moralno, to nije pošteno i to nećemo i ne smijemo prihvatiti kao normalno i prirodno stanje. Bošnjaci ni od koga ne traže dozvolu da budu na svojoj zemlji, i nikome se neće izvinjavati zbog toga. To pravo smo skupo platili i nećemo ga se odreći do Sudnjega dana. Pravo opstanka na ovoj zemlji Bošnjaci stoljećima potvrđuju penjanjem na bosanske planine i iskrenim zazivanjem Allahova imena. Time osnažujemo vezu sa zemljom i iskonski ezelski savez sa Gospodarem.
Alija Izetbegović je rekao da je moral drugo agregatno stanje vjere. Htio je kazati da biti vjernik znači biti moralan. A biti moralan znači primijeniti na sebe ista ili strožija pravila koja primjenjujemo na druge. Nije nama problem što se neki bore za svoja prava ma kako to smatrali pogrešnim, koliko je problem hipokrizija, dvojni moral i politika dvostrukih standarda koju na svojoj koži osjećamo. Nije moralno da se čitav svijet diže u spašavanju pet milijardera koji su iz dokolice tragali za Titanikom dok se nijemo gleda smrt stotina ljudi na Sredozemnom moru koji tragaju za boljim životom. Isto tako nije moralno da se diskriminiraju hiljade Bošnjaka dok se istovremeno bore za ljudska prava grupice ljudi, ne umanjujući ničiju vrijednost. Kur'an veli, Ti poučavaj, tvoje je da poučavaš. Ti vlasti nad njima nemaš”. Naše je uistinu da govorimo, jer mi vlasti nemamo ali vjerujemo da ćemo se svi vratiti svome Gospodaru i polagati račun za ono što smo radili.
Poštovana braćo i sestre. Nalazimo se u mjesecu Zul-hidžeta u najodabranijim danima u godini. Upravo ovih dana dok mi iščekujemo Kurban-bajram milioni muslimana iz cijelog svijeta okupljaju se u Mekki i pripremaju za ključne obrede hadža težeći Allahovoj milosti i oprostu. U toj rijeci ljudi koji dotiču sa svih strana u okrilje Bejtullaha ima i jedna grupica muslimana iz Bosne, njih oko 2000 duša. Molimo te Gospodaru da im olakšaš ibadete koje čine, da im grijehe oprostiš, dove ukabuliš i da nam ih sigurnim vratiš. Premalo nas ima u ovoj zemljici Bosni pa nam je svaki musliman važan i svaki nam je čovjek važan. Pa te molimo Gospodaru da nam ih vratiš žive i zdrave i očišćene od grijeha kao onog dana kada su zaplakali u krilima svojih majki.
Amin!